Jak tvořím?

20.07.2021

Malování a kreslení u mě funguje čistě intuitivně. To poslední, co bych do svých prací promítala je mysl. 

Když vzniká nějaké dílko většinou prostě cítím, že mám jít a něco vytvořit. Podle pocitu vyberu druh papíru, skicák, nebo sólo papír a k tomu akvarely, pastelky, pera, nebo tužky. 

Připravím si všechny propriety, čaj, možná i nějaké pochutiny, pustím hudbu, nebo mluvené slovo a jdu na to. 

Intuitivní tvorba u mě funguje tak, že cítím, jak je skrze mě tvořeno. Nejsem schopná říct, že obraz, či kresba bude o tom a o tom. Někdy vznikne abstrakce, někdy něco konkrétního. 

Sama jsem většinou překvapená finálním výtvorem a to je na tom to co mě baví nejvíce.

Kdysi jsem měla obavy z prázdného papíru, teď se těším, co na něm bude, až budu hotová.

Do tvorby se nejde nutit. Nejde tvořit na povel. Musím to cítit. Od té doby , co sem tuto základní indicii ve svém životě vyluštila, se i sama cítím svobodněji a  radostněji.. 

Zkuste to taky. Jen tak si něco kreslit, bez ohledu na výsledek, bez ohledu, kdo si co o tom pomyslí, třeba i bez toho, abyste to komukoli ukazovali. 

Tvořte s láskou k sobě. :)

Zdravím Václava 

© Václava Dandová, Růžová 16, 273 24 Velvary
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky